Nowoczesne technologie całkowicie zdominowały nasze życie. Zarówno to prywatne, jak i zawodowe. Nie wyobrażamy sobie już świata bez Internetu, komputera czy, smartfona. A jako przedsiębiorcy, nie możemy funkcjonować w biznesie bez marketingu cyfrowego. Jeśli jeszcze ktoś przypadkiem nie wie, czym jest cyfrowy marketing, zaraz wszystko będzie jasne!
Marketing cyfrowy, określany inaczej jako digital marketing, to całokształt procesów marketingowych, związanych z tworzeniem produktów i usług zaspokajających potrzeby klientów, ich dystrybucją, promocją i sprzedażą oraz analizą efektywności podjętych działań, realizowanych drogą cyfrową. W rzeczywistości sprowadza się to najczęściej do marketingu internetowego, ponieważ to właśnie w sieci mają miejsce kluczowe działania strategiczne i analityczne przedsiębiorstw prowadzone w wersji digital.
Spis treści
Na czym dokładnie polega marketing cyfrowy?
Digital marketing działa w oparciu o wykorzystanie szeroko pojętych kanałów cyfrowych, w celach promocji i sprzedaży produktów oraz usług. Należą do nich strony www, social media, blogi oraz wszelka aktywność internetowa przedsiębiorstw i organizacji, która ma na celu promowanie marki, budowanie relacji z klientem i sprzedaż.
W zakres digital marketingu wchodzą również sieci mobilne oraz każdego rodzaju przekaz cyfrowy, czyli również współczesne radio i telewizja. Najczęściej jednak tego typu marketing skupia się na działalności w Internecie (e-marketing), gdzie główną rolę odgrywają:
- content marketing,
- SEO/SEM,
- mailingi,
- reklama internetowa.
Profesjonalne działania w zakresie marketingu internetowego prowadzić może agencja digital marketing. Specyfika tego typu działań sprzedażowych pozwala jednak na samodzielne realizowanie własnych strategii i kampanii z wykorzystaniem szeregu narzędzi, takich jak:
- Google Analytics,
- Google Ads,
- statystyki Facebooka czy YouTube’a,
- DoubleClick itp.
Niezbędna do skutecznej realizacji strategii marketingu cyfrowego jest wiedza i umiejętności praktyczne, które można zdobyć na szkoleniach z digital marketingu, organizowanych przez Centrum szkoleniowe CIM – questus.
Marketing internetowy a cyfrowy
Czy jest jakaś różnica pomiędzy tymi dwoma terminami? Marketing internetowy i marketing cyfrowy to praktycznie to samo. Z tym że w przypadku marketingu cyfrowego spektrum działań jest nieco szersze, bo obejmuje również działanie w sieciach komórkowych czy cyfrowych mediach takich jak radio i telewizja. Ogólnie jest to marketing prowadzony z wykorzystaniem najnowszych technologii, które pozwalają na błyskawiczne dotarcie do klienta poprzez kanały cyfrowe.
Kluczowym elementem tego typu działalności jest umiejętne operowanie szeregiem dostępnych narzędzi oraz wykorzystanie kanałów w najbardziej wydajny i skuteczny sposób. Działania te, już ze względu na konieczność zastosowania skomplikowanych narzędzi analitycznych i złożoności procesów realizowania strategii marketingowych, wymagają profesjonalnej wiedzy i doświadczenia, które można zdobyć, korzystając ze szkolenia https://questus.pl/sciezka-digital-diploma-in-professional-marketing/. Inwestując w rozwój swoich umiejętności digital marketingowych, inwestujemy w trwały, długookresowy sukces, bo marketing cyfrowy jest nie tylko naszą teraźniejszością, ale także przyszłością.