WEBINO.pl

Jak i czy warto płacić BLIK-iem w sklepach stacjonarnych

Jak i czy warto płacić BLIK-iem w sklepach stacjonarnych

W ciągu sześciu lat od swojego debiutu w 2015 r. płatności mobilne BLIK zdobyły sobie ugruntowaną pozycję na rynku. Według Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu, za jego pośrednictwem dokonywanych jest już ponad 60% wszystkich transakcji w krajowym e-commerce. Jednak BLIK to przecież nie tylko płatności on-line!

Polski system płatności mobilnych umożliwia również:

Dziś przyjrzymy się bliżej tej ostatniej opcji.

Jak płacić BLIK-iem stacjonarnie?

Aby płacić BLIK-iem, musisz być klientem jednego z piętnastu banków współpracujących z Polskim Standardem Płatności oraz mieć dostęp do bankowości mobilnej. To właśnie za pośrednictwem aplikacji banku autoryzuje się płatności, dlatego w momencie finalizacji transakcji koniecznie trzeba mieć pod ręką smartfon z dostępem do Internetu.

Pora na konkrety – jak przebiega płatność BLIK-iem w sklepie stacjonarnym lub lokalu usługowym? To naprawdę bardzo proste: zacznij od poinformowania sprzedawcy, że wybierasz właśnie tę metodę uiszczenia należności. Zaloguj się do aplikacji swojego banku i wygeneruj w niej 6-cyfrowy kod, a następnie wprowadź go do terminala – pamiętaj, że masz na to 120 sekund – i zatwierdź dane zielonym przyciskiem (dokładnie tak samo, jak po wpisaniu PIN-u przy transakcji kartą). Ostatni krok to potwierdzenie płatności w bankowości mobilnej.

Dlaczego warto wybrać BLIK-a?

BLIK to jedna z metod płatności bezgotówkowych, które od niemal roku są zalecane w związku z trwającą epidemią. Jednak powodów, by wybierać BLIK do płatności w sklepach stacjonarnych jest więcej, m.in.:

Jesteś właścicielem sklepu stacjonarnego lub lokalu usługowego i chcesz, aby klienci mogli płacić u Ciebie za pomocą BLIK-a? Odwiedź witrynę https://www.przelewy24.pl/metody-platnosci/blik i dowiedz się, w jaki sposób im to umożliwić!

Exit mobile version