WEBINO.pl

Na czym polega omnichannel marketing?

Omnichannel marketing

Na czym polega omnichannel marketing?

Współczesne przedsiębiorstwa wydają ogromne sumy na marketing przyciągający klientów do ich oferty. Sprzedaż, podobnie jak reklama, w dużej mierze przeniosła się do sieci. Jak efektywnie trafiać do coraz bardziej wymagających konsumentów? Najnowocześniejsze podejście w marketingu to omnichannel.

Omnichannel marketing a multichannel marketing

Jeszcze niedawno w marketingu internetowym królowało podejście multichannel. Zakładało ono komunikację z klientem wieloma kanałami, między innymi poprzez newslettery, dynamiczne reklamy w wyszukiwarce, rekomendacje influencerów czy marketing afiliacyjny. Omnichannel marketing to nowocześniejszy model, który bazuje na relacji pomiędzy klientem a marką.

Konsumenci otrzymują spersonalizowane komunikaty, które są skuteczniejsze. Jest to możliwe dzięki gromadzeniu informacji o ich preferencjach i ich efektywnej analizie. Ale to nie wszystko. W podejściu omnichannel marketing łączy się sprzedaż offline i online. Innymi słowy, spersonalizowane komunikaty i relacje nawiązywane z klientem mogą przyczyniać się do wzrostu sprzedaży stacjonarnej.

Omnichannel marketing w praktyce

Coraz więcej branż sięga po model omnichannel marketing. Dobrym przykładem są aplikacje mobilne, umożliwiające dokonanie zamówienia online, a następnie jego samodzielny odbiór. Korzystają z tego nie tylko sklepy stacjonarne, ale również branża gastronomiczna, np. kawiarnie i sieciowe restauracje. Zyskują klienci, którzy nie muszą stać w kolejkach.

Co ciekawe, firmy, które dotychczas sprzedawały wyłącznie online, otwierają swoje punkty stacjonarne, gdzie klienci mogą dokonać zakupu zamówionych wcześniej towarów, a przy okazji zapoznać się z bliska z innymi elementami oferty. Z drugiej strony, duże sieci handlowe otwierają mniejsze salony sprzedaży. Co prawda nie prezentują tam całości swojego asortymentu, ale eksponują swoją ofertę i pozwalają złożyć zamówienia, które następnie zostaną dostarczone przez kuriera. Za całym mechanizmem stoją spersonalizowane kampanie marketingowe w systemie omnichannel. Więcej na temat roli omnichannel marketingu można przeczytać na stronie: https://craftware.pl/omnichannel-marketing-co-to-jest/.

Skuteczne narzędzie do prowadzenia działań omnichannel

Aby skutecznie realizować model omnichannel marketing, należy gromadzić i analizować informacje o klientach, a następnie tworzyć szybkie, spersonalizowane przekazy w wielu kanałach. Nie istnieje lepsze narzędzie do realizacji tej strategii niż nowoczesny system CRM, na przykład najpopularniejsza na świecie Platforma Salesforce. Klientom w Polsce udostępnia ją firma Craftware – https://craftware.pl/.

Exit mobile version