Portal sprzedażowy Allegro.pl jest największą w Polsce platformą, na której przeprowadzane są transakcje on-line. Sprzedawcy korzystający z portalu mogą odgórnie ustalić kwotę, którą chcą otrzymać za dany przedmiot lub wystawić dany towar na licytację, wyznaczając próg minimalny kwoty sprzedaży. Przedsiębiorcom korzystającym z usług portalu Allegro, zależy na tym, aby ich sklep był jak najczęściej odwiedzany przez Klientów, dlatego szukają różnych sposobów aby rozreklamować swoje produkty, a także – przy nadmiarze obowiązków – ułatwić sobie pracę.
Spis treści
Szukasz wsparcia w sprzedaży na portalu Allegro.pl? Mamy rozwiązanie!
Artykuł ten poświęcamy właśnie takim sprzedawcom, którzy są zapracowani i pragną odzyskać nawet do kilkunastu godzin w miesiącu. Polecamy im ErpBox – odkrywcze i nowoczesne narzędzie, umożliwiające automatyzację zarządzania sprzedażą internetową – oraz wbudowanego Menedżera aukcji Allegro. Czym te narzędzia są oraz do czego służą? Już śpieszymy z tłumaczeniem.
Oprogramowanie zwane ErpBox jest asem w rękawie sprzedawców promujących swoje towary na wspomnianym portalu. To właśnie dzięki temu nowoczesnemu narzędziu możliwa jest integracja z kanałem sprzedaży Allegro oraz dostęp do bardzo ważnej funkcji jaką jest Menedżer Allegro.
Menedżer aukcji Allegro – w jaki sposób pomaga usprawnić e-sprzedaż?
Menedżer Allegro jest innowacyjnym narzędziem, znacznie ułatwiającym sprzedawcy pracę poprzez automatyczną obsługę wszystkich zamówień na kanale sprzedaży Allegro (lub nawet na kilku kanałach sprzedaży, gdyż można podpiąć kolejne). Narzędzie jest rozwiązaniem bardzo intuicyjnym: zostało przygotowane w taki sposób, aby każdy użytkownik szybko zorientował się jak można je obsługiwać. Co najważniejsze, jest stale aktualizowane i dopasowywane do zmieniających się w serwisie Allegro zasad.
Wykorzystywanie potencjału Menedżera sprawia, że sprzedawca może zaoszczędzić nawet do kilkunastu godzin w miesiącu, które inaczej musiałby poświęcić na czynności związane z wystawianiem przedmiotów na sprzedaż czy zarządzaniem ogłoszeniami. W kwestii oszczędności czasu istotne jest również logowanie na konto. Sprzedawcy, posiadający kilka kanałów sprzedażowych, dzięki naszemu przydatnemu narzędziu, nie muszą wielokrotnie się logować na każde konto oddzielnie, co nie tylko jest czasochłonne, ale i żmudne.
Sprzedawca, dzięki wbudowanym funkcjom, które zawarte zostały w Menedżerze aukcji Allegro, może skorzystać z opcji takich jak:
- możliwość uzupełnienia podstawowych pól o produkcie, przez dokonanie wyboru z przygotowanego przez twórców zestawu parametrów
- automatyczne powiadamianie o ogłoszeniach wymagających sprawdzenia lub interwencji (np. informacja o konieczności uzupełnienia jakiejś cechy)
- możliwość wstawienia, dostępnego w bazie, przykładowego zdjęcia produktu
- możliwość samodzielnego stworzenia szablonu aukcji (szkielet opisu przedmiotu)
- możliwość filtrowania ogłoszeń wg tytułu ogłoszenia, ceny produktu, ilości przedmiotów
- możliwość wyszukania ogłoszenia wg frazy zawartej w opisie przedmiotu
- możliwość wypromowania ogłoszenia (wyróżnienie, pogrubienie, podświetlenie)
- możliwość przeniesienia do archiwum ofert zakończonych
- możliwość wznowienia ofert, dla których powrócił stan magazynowy
- dostęp do historii zmian w ogłoszeniach
- obsługa cennika dostawy ustawiona w Allegro.
Narzędzie wbudowane w ErpBox sprawia, że również powód zakończenia aukcji zostaje określony automatycznie. Wyświetlane zostaje powiadomienie, czy ogłoszenie zostało zakończone w Allegro, z powodu braku stanu magazynowego – w ErpBox – czy też ręcznie przez sprzedawcę. Menedżer sprawia, że nadzór nad dużą ilością wystawionych produktów nie spędza już snu z powiek, a aktualizacja stanu magazynowego przebiega bardzo szybko i sprawie. Do kolejnych jego zalet należy również czytelne filtrowanie ogłoszeń, możliwość skopiowania aukcji na inne konto, dodawanie/usuwanie lub aktywacja/zawieszanie wielu aukcji jednocześnie. Menedżer umożliwia sprzedawcom także wystawienie produktów w formie wielowariantowej, co przynosi korzyści w postaci zatrzymania Klienta w swoim sklepie, a tym samym – niedopuszczenie do tego, by zakupił produkt u konkurencji.